Comeos, de federatie van de retailers, pleit voor een duurzamere economie die toestellen herstelt in plaats van ze weg te gooien.
thema '12 Verantwoord ondernemen en consumeren'
Online pakjes kosten maatschappij en milieu 188 miljoen euro per jaar
Uw pakje laten bezorgen tegen de laagste maatschappelijke en ecologische kosten? Dat kan binnenkort via de ‘Smartdrop tool’.
Canadese overheid speurt slavenarbeid op bij Hugo Boss en Walmart
Maakten de kledingmerken Hugo Boss, Walmart en Diesel gebruik van dwangarbeid door Oeigoeren? Het Canadese onderzoek past in een bredere trend waarbij staten modebedrijven ter verantwoording roepen.
Belgische winkelkar steeds eerlijker, maar fair trade is nog lang niet de norm
Nooit eerder kocht de Belg zoveel fairtradeproducten als vorig jaar, ondanks de hoge inflatie. Vooral voor chocolade en bananen betalen we steeds vaker een ‘eerlijke’ prijs. Andere fairtradeproducten – bijvoorbeeld koffie – breken veel moeilijker door.
‘Europa maakt einde aan T-shirt van 2 euro’
Van de fabriek in Bangladesh tot de winkel in Aalst: het Europees Parlement wil grote bedrijven verplichten dat hun hele toeleveringsketen mens en milieu respecteert. De zorgplichtwet legt onder andere ‘fast fashion’ aan banden.