mens en samenleving logo

Kernwoord 'reclame'

Jongeren en hun ondernemingen gaan viraal op TikTok: “Opeens had mijn video 150.000 views, bestellingen liepen binnen”

Vlaamse jongeren die op het internet viraal gaan met hun eigen mini-onderneming: het kan dankzij videoplatform TikTok.
Mariama (17) en Jana (22) baten elk zo’n “small business” uit via de populaire socialemedia-app. “TikTok is mijn etalage en de perfecte marketingtool om snel nieuwe klanten te bereiken”, klinkt het. Hoe zijn deze jonge vrouwen begonnen met hun eigen zaakje en hoe zetten ze TikTok daar precies voor in?

Oude gsm? Dan krijgt u tv-reclame voor een nieuwe

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, voor de JBC-kindercollectie. “Maar we gaan niet zover dat we ook het surfgedrag van onze kijkers volgen.”

Sociale media proppen jongeren vol met fastfood

Reclame en influencers leren verkeerde voedingsnorm aan
Jongeren zien ‘onthutsend’ veel reclame voor ongezonde voeding op sociale media, concluderen onderzoekers van de KU Leuven. ‘McDonald’s richt zich op tieners op sociale media. Daar mogen we onze ogen niet voor sluiten.’

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers