De Biscoff wordt dé kersttrend van dit jaar, voorspelt The Guardian. Het Belgische speculooskoekje wint aan populariteit bij de Britten, met dank aan de socialemedia-app TikTok.
thema '9 Mensen ondernemen en organiseren'
Uncle Ben mag definitief met pensioen
Het bekende rijstmerk Uncle Ben’s haalt de beeltenis van een Afro-Amerikaanse man van zijn verpakkingen en verandert zijn naam in ‘Ben’s Original’.
‘Opnieuw in België produceren geeft gewoon ook een goed gevoel’
De coronacrisis deed veel aanvoerlijnen stokken. Bedrijfsactiviteiten terughalen uit het buitenland dan maar? Van een vloedgolf aan ‘terugkeerders’ is nog geen sprake, toch zien de maatwerkbedrijven mooie kansen.
Jongeren en hun ondernemingen gaan viraal op TikTok: “Opeens had mijn video 150.000 views, bestellingen liepen binnen”
Vlaamse jongeren die op het internet viraal gaan met hun eigen mini-onderneming: het kan dankzij videoplatform TikTok.
Mariama (17) en Jana (22) baten elk zo’n “small business” uit via de populaire socialemedia-app. “TikTok is mijn etalage en de perfecte marketingtool om snel nieuwe klanten te bereiken”, klinkt het. Hoe zijn deze jonge vrouwen begonnen met hun eigen zaakje en hoe zetten ze TikTok daar precies voor in?
Dylan mag begeleid werken bij Oostendse groendienst: “Meer mensen met beperking aan de slag”
Oostende heeft een samenwerkingsovereenkomst met vzw Ithaka, waardoor mensen met een beperking kunnen starten als begeleid werker bij de stadsdiensten.
Dylan Verwichte zal zo aan de slag gaan bij de groendienst. “We hopen dat vanaf nu meer mensen met een beperking de stap durven te zetten”, zegt schepen Hina Bhatti.