De Belg spendeert gemiddeld een derde van zijn budget aan zijn woning. Dat meldt statistiekbureau Statbel. Trends zoals dalende uitgaven voor kleding en stijgende uitgaven voor vrije tijd en horeca zetten zich door.
boek 'Maatschappelijke en economische vorming Concreet'
Helft van wie in armoede opgroeit, belandt er ook als volwassene in
Belgen die in een kwetsbaar gezin opgroeien, lopen vijf keer meer risico om zelf in armoede terecht te komen. Dat blijkt uit een studie van het statistiekbureau Statbel.
“Buy now, pain later”: hoe betaalapp Klarna jongeren in de schulden duwt
Terwijl de Zweedse betaalapp Klarna naar de beurs trekt, groeit de bezorgdheid over jongeren die erdoor in de schulden geraken. “Het verdienmodel van Klarna teert op kwetsbare mensen die te laat betalen.”
Het went dat onze winkelkar duurder wordt
In heel wat Belgische huishoudens lukt het weer om de eindjes aan elkaar te knopen. Toch blijft het voor veel landgenoten niet evident om op vakantie te gaan of een betaalbare bril te kopen. Vier inzichten uit de nieuwe Consumentenbarometer van Testaankoop: “Onze brillenmarkt behoort tot de duurste van Europa.”
Van ‘speel met uw barbiepoppen’ tot ‘kruip in uw keuken’: seksisme is dagelijkse kost voor deze vrouwelijke refs
“Achter uw fornuis, olé olé”. Enkele supporters van Eendracht Aalst Lede lieten zich zondag van hun slechtste kant zien tegenover scheidsrechter Jana Van Laere. Het voorval wekt veel verontwaardiging, maar is spijtig genoeg geen alleenstaand geval.


