Comeos, de federatie van de retailers, pleit voor een duurzamere economie die toestellen herstelt in plaats van ze weg te gooien.
Kernwoord 'recycleren'
Herstellen, niet dumpen: regering werkt aan herstelscore voor elektro
Minister van Leefmilieu Zakia Khattabi wil niet op Europa wachten om een score in te voeren die uitdrukt hoe makkelijk elektronische toestellen te herstellen zijn. ‘Dit moet de mentaliteit veranderen.’
“Alle merken doen aan dumping, van Primark tot Burberry”
40.000 ton (nieuwe) kleding belandt jaarlijks in Chileense woestijn
Hallucinante beelden zijn het: de Atacamawoestijn in Chili wordt vervuild door tienduizenden tonnen gedumpte kleding, amper of zelfs nooit gedragen. De verantwoordelijken? Alle kledingmerken, van de spotgoedkope fast fashion tot de superdure. Maar ook overheden kunnen meer doen om deze sociaal-ecologische ramp een halt toe te roepen. En wij, als consumenten, moeten dringend herzien hoe we met kleding omgaan.
Wouter Torfs en Anne Chapelle pompen extra geld in Belgisch jeansmerk
Het Belgische modemerk HNST – dat de ‘properste jeans ter wereld’ maakt – haalt 1 miljoen euro vers kapitaal op bij onder meer Anne Chapelle, Wouter Torfs en Bart Claes.
Slimmer verpakken
Een goede verpakking is belangrijk: ze beschermt producten, laat toe om voedingsmiddelen langer te bewaren en geeft vaak nuttige informatie.
Als retailer doen we ons best om de milieu-impact ervan tot een minimum te beperken. Dat doen we door ze te vermijden, verminderen en hergebruiken, alsook door in te zetten op recyclage en duurzamere materialen. Stap voor stap. Tegen 2025 willen we dat 100,00 % van de verpakkingen van onze eigen merken herbruikbaar, recycleerbaar, composteerbaar of biodegradeerbaar is. Zo winkel jij met een gerust hart.