Terwijl bedrijven verlegen zitten om personeel, heeft de maaltijdkoerier Deliveroo een wachtlijst van 10.000 kandidaten die willen fietsen. Het gaat vooral om jongeren die een centje willen bijverdienen.
thema '5 Actuele ontwikkelingen'
Mediahuis investeert in ‘Spotify van studieboeken’
Mediahuis koopt zich in bij twee beloftevolle bedrijven op de snelgroeiende markt voor online opleidingen.
Elektrische auto kopen te duur? Huur hem dan
Formules om een elektrische auto te huren in plaats van te kopen zullen aan belang toenemen, meent de leasesector.
DPG Media start met Netflix-formule voor magazines
Mediagroep DPG Media, de uitgever van onder meer deze krant, biedt voortaan een soort Netflix voor magazines aan. Voor 9,99 euro per maand krijgt de lezer onbeperkte toegang tot een selectie van leesvoer.
“Alle merken doen aan dumping, van Primark tot Burberry”
40.000 ton (nieuwe) kleding belandt jaarlijks in Chileense woestijn
Hallucinante beelden zijn het: de Atacamawoestijn in Chili wordt vervuild door tienduizenden tonnen gedumpte kleding, amper of zelfs nooit gedragen. De verantwoordelijken? Alle kledingmerken, van de spotgoedkope fast fashion tot de superdure. Maar ook overheden kunnen meer doen om deze sociaal-ecologische ramp een halt toe te roepen. En wij, als consumenten, moeten dringend herzien hoe we met kleding omgaan.