Cowboy, de Brusselse bouwer van elektrische stadsfietsen, laat zijn strategie los waarbij klanten voor onderhoud alleen online en bij Cowboy zelf terechtkunnen.
thema '5 Actuele ontwikkelingen'
Al bijna 18.000 wagens minder op de baan: autodelen zit gigantisch in de lift
Autodelen zit gigantisch in de lift: vorig jaar gebruikten 40 procent meer mensen een deelauto. En dat scheelt qua parkeerplaats. “Elke deelauto haalt tussen de drie en de tien privéwagens van de straat.”
Minder winkelpanden staan leeg, maar niet omdat retail plots opleeft
De voorbije twee jaar is de leegstand van winkelpanden licht gedaald. Niet omdat de klassieke retail het stilaan beter doet, maar doordat er gewoon minder winkelruimte is. ‘Steden passen zich stilaan aan een nieuwe realiteit aan, met minder winkels.’
We kopen nog steeds online, maar minder luxe en meer diensten
In de eerste negen maanden van vorig jaar steeg de onlineverkoop met 23 procent tegenover het jaar voordien. Die stijging komt volledig op het conto van diensten zoals reizen.
Maandelijks bijbetalen verdeelt autowereld
Steeds meer automerken bieden opties aan via betalende abonnementen, ook voor opties die al ingebouwd zijn. Volgens de sector is dat de toekomst. ‘Klanten moeten het nog gewoon worden.’