mens en samenleving logo

Kernwoord 'verkooptrucs'

Zijn apps van supermarkten oneerlijk? “Ik krijg geen korting omdat ik de app niet heb”

Ook onze supermarkten digitaliseren. De klantenkaart wordt meer en meer een app op de smartphone. Veel klanten zijn daar blij mee, maar wie geen smartphone heeft, voelt zich uitgesloten. Supermarktketens Lidl en Delhaize leggen in “De inspecteur” (Radio 2) uit waarom ze kiezen voor digitale klantenkaarten en bijhorende kortingen.

Eerst shoppen en dan showen op Instagram

Belgische primeur in Wijnegem: ‘instarooms’ als decor voor socialemediafoto’s
De eerste ‘instarooms’ in ons land vind je in Wijnegem. De kleurrijk ingerichte kamers zouden de perfecte decors zijn voor socialemediafoto’s. Al lijkt de interesse beperkt. ‘Als je mensen wilt lokken, moet het al heel speciaal zijn.’

Sofie Valkiers: ‘Als je te weinig post, word je snel minder relevant’

Valkiers is een influencer. Mensen zijn in haar geïnteresseerd omwille van de dingen die ze draagt en de plekken die ze bezoekt. Merken betalen haar om producten te tonen en te gebruiken.
Als influencer geeft ze haar 502.000 volgers op Instagram elke dag een inkijk in haar kleerkast en haar gezinsleven. Toch is ze introvert, zegt ze.

Een doordeweekse ochtend op het terras van restaurant Murni in Park Den Brandt in Antwerpen. Aan de tafeltjes zitten gepensioneerden en jonge vrouwen, al dan niet met kinderwagen. Sofie Valkiers (34) woont in de buurt en komt hier vaak wandelen met haar zoontje. Die is twee, heet Gabriël, en is net terug van een vakantie met mama en papa aan de Côte d’Azur.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers