Met de introductie van een nieuw, robuuster langeafstandsmodel rekent het Brusselse e-fietsenmerk Cowboy erop volgend jaar zijn eerste jaarwinst te draaien. Dat zegt medeoprichter Adrien Roose bij de introductie van het derde model van het merk.
Kernwoord 'strategie'
Netflix gaat voor totale oorlog om de kijker
Netflix is de absolute winnaar van de streamingoorlog. Sterke resultaten over het vierde kwartaal met een solide groei van de omzet toont het succes van de gewaagde strategie die het bedrijf al jaren voert. Die strategie valt samen te vatten als maken dat je de absolute nummer 1 bent en blijft. Ook al kost dat handenvol geld, maak je jarenlang diepe schulden en waren er kwartalen met krimp (in 2022, na de lockdowns). Vroeg of laat geldt dan de technologie-wijsheid: “The winner takes it all.” Het platform met de meeste gebruikers incasseert bijna alle winst omdat iedere extra abonnee boven het break-evenpunt pure winst is.
Cowboy maakt bocht en gaat in zee met reguliere fietsenwinkels
Cowboy, de Brusselse bouwer van elektrische stadsfietsen, laat zijn strategie los waarbij klanten voor onderhoud alleen online en bij Cowboy zelf terechtkunnen.
Nobelprijs Economie voor slimme veiling die overheid miljarden oplevert
De Nobelprijs Economie gaat dit jaar naar Paul Milgrom en Robert Wilson voor hun onderzoek naar de veilingtheorie. Zowel overheden als huizenverkopers doen hun voordeel met hun inzichten.
Coronacrisis slaat diepe wonden bij Le Pain Quotidien
De Britse dochter van de Belgische bakkerijketen kreunt onder de coronacrisis. Een verkoop wenkt. Intussen gaat ze ook in de VS met de botte bijl door haar organisatie en personeelsbestand.