Ongedragen kleding vernietigen doet Europa jaarlijks 5,6 miljoen ton aan CO2 uitstoten. Dat is bijna de uitstoot van Zweden in 2021. Stuur je ongedragen stuks best terug naar de webshop?
thema '3 De werking van ondernemingen en organisaties'
Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak
Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.
Leonidas wint klanten door prijzen amper te verhogen
De pralinemaker Leonidas wendt de inflatie aan om klanten te winnen. ‘In drie jaar hebben we onze prijzen met minder dan 5 % opgetrokken. We winnen marktaandeel’, zegt CEO Philippe de Selliers.
Europese consumenten betalen samen 14 miljard extra door kunstmatige handelsmuren
De voedingsfabrikanten trekken kunstmatige handelsmuren op, waardoor supermarktketens niet kunnen inkopen in goedkopere buurlanden. Dat drijft de prijs voor de consument met 3,50 % op. ‘Hoog tijd dat Europa daar werk van maakt’, vinden de supermarkten.
Online pakjes kosten maatschappij en milieu 188 miljoen euro per jaar
Uw pakje laten bezorgen tegen de laagste maatschappelijke en ecologische kosten? Dat kan binnenkort via de ‘Smartdrop tool’.