thema '1 De consumenten'

Beyoncé en het Uber-model

Vlaamse jeugdhuizen organiseren weleens een beursfuif. Een programma koppelt dan de prijs van de ­verschillende drankjes aan de populariteit ervan op dat moment. Worden er veel pintjes besteld, dan gaat de prijs omhoog. Het is de wet van vraag en ­aanbod in optima forma.

Dynamic pricing, middel tegen woekeren of gewoon dure tickets?

Vandaag start de ticketverkoop voor het concert van Beyoncé in het Koning Boudewijnstadion. Voor een deel van die tickets werkt Live Nation met variabele prijzen. Waarom?

Tweedehandswagen kopen? Wacht nog even

Bij de inflatiecijfers is er naast de energieprijzen nog een opmerkelijke stijger: de tweedehandsauto’s. De gemiddelde prijs is in een jaar met 16,60 % gestegen. Maar er zijn nog koopjes te doen.

Waarom is benzine zo duur als ruwe olie goedkoop is?

Een vat ruwe olie is de helft goedkoper dan in 2008. Toch slaan de prijzen voor benzine en diesel alle records. Hoe komt dat?

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo