Energieleverancier Mega biedt voortaan ook mobiele telefonie aan. Het is de eerste energieleverancier die een gecombineerd aanbod van energie en telecom in de markt durft te zetten.
Kernwoord 'oligopolie'
Netflix gaat voor totale oorlog om de kijker
Netflix is de absolute winnaar van de streamingoorlog. Sterke resultaten over het vierde kwartaal met een solide groei van de omzet toont het succes van de gewaagde strategie die het bedrijf al jaren voert. Die strategie valt samen te vatten als maken dat je de absolute nummer 1 bent en blijft. Ook al kost dat handenvol geld, maak je jarenlang diepe schulden en waren er kwartalen met krimp (in 2022, na de lockdowns). Vroeg of laat geldt dan de technologie-wijsheid: “The winner takes it all.” Het platform met de meeste gebruikers incasseert bijna alle winst omdat iedere extra abonnee boven het break-evenpunt pure winst is.
Proximus wordt nogmaals duurder, toch kunt u besparen
In januari verhoogt Proximus zijn tarieven nog maar eens, pas een half jaar na de laatste prijsstijging. Vreemd, net nu de inflatie de goede richting opgaat. Waarom is dat per se nodig en wat kunt u zelf doen om zulke hoge tarieven te vermijden?
In de strijd der streamingdiensten zullen ongetwijfeld slachtoffers vallen
Waarom Netflix en co. duurder worden en haast niet te ontkomen valt aan reclame.
Netflix heeft plannen om zijn tarieven te verhogen. Alweer. En ook bij de concurrentie moet je steeds dieper in de portemonnee tasten om series en films te blijven bingen. ‘De traditionele televisiebedrijven zijn uitgegroeid tot geduchte concurrenten.’
Netflix is de streaming–oorlog aan het winnen
Disney+ verloor in het afgelopen kwartaal 12 miljoen abonnees. Disney maakt ook nog altijd verlies met zijn streamingactiviteiten, in tegenstelling tot Netflix dat wel winstgevend is. ‘Netflix denkt echt als een techbedrijf.’