thema '5 Het marketingbeleid'

Met nieuwe fiets moet Cowboy vanaf 2025 winst maken

Met de introductie van een nieuw, robuuster langeafstandsmodel rekent het Brusselse e-fietsenmerk Cowboy erop volgend jaar zijn eerste jaarwinst te draaien. Dat zegt medeoprichter Adrien Roose bij de introductie van het derde model van het merk.

Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak

Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.

Netflix gaat voor totale oorlog om de kijker

Netflix is de absolute winnaar van de streamingoorlog. Sterke resultaten over het vierde kwartaal met een solide groei van de omzet toont het succes van de gewaagde strategie die het bedrijf al jaren voert. Die strategie valt samen te vatten als maken dat je de absolute nummer 1 bent en blijft. Ook al kost dat handenvol geld, maak je jarenlang diepe schulden en waren er kwartalen met krimp (in 2022, na de lockdowns). Vroeg of laat geldt dan de technologie-wijsheid: “The winner takes it all.” Het platform met de meeste gebruikers incasseert bijna alle winst omdat iedere extra abonnee boven het break-evenpunt pure winst is.

Groeihonger van Tesla duwt hele autosector kopje- onder

Voor de zesde keer dit jaar verlaagt de Amerikaanse e-automaker Tesla de prijzen van zijn Model Y en Model 3. De prijzenoorlog gaat vooral ten koste van volumespelers zoals Renault.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo