Over enkele dagen worden we wakker in een Europa waar nieuwe, strenge wetten gelden over technologie en sociale media. Zijn die veranderingen meer dan symbolisch? En worden Europese bedrijven en gebruikers er echt beter van?
Kernwoord 'concurrentie'
Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak
Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.
Proximus wordt nogmaals duurder, toch kunt u besparen
In januari verhoogt Proximus zijn tarieven nog maar eens, pas een half jaar na de laatste prijsstijging. Vreemd, net nu de inflatie de goede richting opgaat. Waarom is dat per se nodig en wat kunt u zelf doen om zulke hoge tarieven te vermijden?
In de strijd der streamingdiensten zullen ongetwijfeld slachtoffers vallen
Waarom Netflix en co. duurder worden en haast niet te ontkomen valt aan reclame.
Netflix heeft plannen om zijn tarieven te verhogen. Alweer. En ook bij de concurrentie moet je steeds dieper in de portemonnee tasten om series en films te blijven bingen. ‘De traditionele televisiebedrijven zijn uitgegroeid tot geduchte concurrenten.’
BYD zit Tesla op de hielen
Een fotofinish was net niet nodig, maar de strijd om de grootste elektrische autobouwer in de wereld verliep afgelopen kwartaal verrassend spannend. Tesla haalde het met 435.059 verkochte wagens nipt, slechts 3.456 meer dan de 431.603 auto’s van BYD. Beide bedrijven mikken dit jaar ook op 1,8 miljoen elektrische wagens wereldwijd. Tesla is Amerikaans en wordt gedomineerd door Elon Musk. Bij het Chinese BYD is Wang Chuanfu de sterke man.