Dripl, de start-up van de Gentse ondernemers Colin Deblonde en Lucas Moreau, haalt 2,2 miljoen euro op bij onder meer de Waalse frisdrankproducent Spadel en het investeringsfonds Faraday. ‘Tegen 2030 willen we elk jaar 1 miljard frisdrankverpakkingen de wereld uit hebben.’
Kernwoord 'financiering'
‘We zijn verblind geweest door overvloed aan geld’
Het was een kwestie van tijd vooraleer jonge Belgische groeiers de impact van de economische tegenwind zouden voelen. De tijden waarin ze investeerders als vliegen van zich moesten afkloppen, zijn voorbij. ‘Die realiteit moet bij de ondernemers nog binnensijpelen.’
Fietsmerk Cowboy vindt broodnodige miljoenen en sleutelt aan zakenmodel
De eigenaars van Cowboy hebben opnieuw 10 miljoen euro opgehaald. Volgens ceo Adrien Roose is dat genoeg om eindelijk winstgevend te worden. Tegelijk sleutelt hij aan het zakenmodel, door partnerschappen met lokale fietswinkels te zoeken.
Fietsmerk Cowboy staat voor col buiten categorie
Het Brusselse fietsmerk Cowboy moet in twee maanden tijd miljoenen euro’s vers geld vinden. Lukt dat niet, dan is een faillissement steeds moeilijker te vermijden. Klanten wachten ongerust af. Doet hun elektrische fiets het straks nog wel?
Cowboy heeft tot 28 miljoen euro nodig binnen drie maanden
Cowboy, de Brusselse producent van elektrische stadsfietsen, zoekt tot 28 miljoen euro bij grote investeerders en particuliere crowdfunders, tegen een fikse korting.