Bij de autodealers is een stille revolutie op komst. Automerken vergroten hun greep op de verkoop en dealers vrezen hun zelfstandigheid kwijt te raken. ‘Onderhandelen over korting op uw nieuwe auto behoort binnenkort tot het verleden.’
Kernwoord 'marketingmix'
“De slaaf in onze kleerkast”: Kledingapp Shein beschuldigd van uitbuiting
Shein -spreek uit als ‘She-in’- is hyperpopulair bij tieners, twintigers én dertigers, de TikTokgeneratie van dit moment. Op TikTok heeft Shein dan ook maar liefst wereldwijd 41 miljoen volgers. In België staat de app op nummer 5 in de lijst van de meest gedownloade retailapplicaties. Het is de meest bezochte modewebsite ter wereld. Fysieke winkels zijn er niet, alles gebeurt online.
Netflix gaat videogames aanbieden
Netflix gaat naast series, documentaires en films ook videospelletjes aanbieden. Mike Verdu wordt bij de streamingdienst hoofd voor de ontwikkeling van games op het platform. Eerder werkte hij bij gamesbedrijf Electronic Arts (EA) en was hij verantwoordelijk voor videospellen bij Facebook.
H&M komt met onlinewinkel Sellpy naar België
De Zweedse kledingreus H&M heeft ambitieuze plannen voor Sellpy, zijn internetshop voor tweedehandskledij. Sellpy trekt naar 20 nieuwe landen, waaronder België.
Spotgoedkope vliegtickets zijn terug van nooit weggeweest
Nu het vliegverkeer zich weer op gang trekt, pakken maatschappijen meteen uit met bodemprijzen. Ze doen vrezen dat de klimaatimpact ook na corona blijft groeien. ‘Staatssteun wordt nu gebruikt om goedkope tickets te subsidiëren.’