Wie exclusieve Nike-sneakers wil, zal die voortaan moeten verdienen. Een persoonlijke score bepaalt wie uitverkoren is om de schoenen te kopen.
Kernwoord 'business intelligence'
Gentse start-up helpt winkels met big data
Technologiebedrijf Accurat.ai uit Gent zamelt smartphonelocatiegegevens in om winkelbedrijven meer inzicht te geven in klantengedrag. KBC en de Vlaamse overheid pompen geld in de expansie van de onderneming.
Kempenaars lanceren bier aan prijs van champagne
Ondernemer Jan Paesen bouwde een onlinecommunity van duizenden bierfans en lanceert op basis van de verzamelde data een aperitiefbier met druiven als alternatief voor champagne. ‘België is een fantastische speeltuin voor bier, maar ook een zeer moeilijke markt voor nieuwkomers.’
“De slaaf in onze kleerkast”: Kledingapp Shein beschuldigd van uitbuiting
Shein -spreek uit als ‘She-in’- is hyperpopulair bij tieners, twintigers én dertigers, de TikTokgeneratie van dit moment. Op TikTok heeft Shein dan ook maar liefst wereldwijd 41 miljoen volgers. In België staat de app op nummer 5 in de lijst van de meest gedownloade retailapplicaties. Het is de meest bezochte modewebsite ter wereld. Fysieke winkels zijn er niet, alles gebeurt online.
Coronapaspoort geeft Itsme enorme zomerboost
De populaire inlogapp Itsme heeft er in drie maanden anderhalf miljoen nieuwe gebruikers bijgekregen nu Belgen massaal hun digitale coronapaspoort downloaden. Ondanks het enorme succes van de voorbije jaren zit winst maken er nog niet in.