Kernwoord 'duurzaam ondernemen'

Weinig veranderd na 10 jaar Schone Kleren: “Houding Belgische modewinkels is teleurstellend”

De Schone Kleren Campagne, de organisatie die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingsector, is erg teleurgesteld in de houding van de Belgische mode-sector, 10 jaar na de ramp in de kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh. “De mooie ambities van een aantal winkels sputteren, andere winkels doen niets of verspreiden zelfs leugens”, zegt de organisatie bij “De inspecteur” op Radio2.

‘Dit klinkt als het rauwste Chinese kapitalisme’

Het Chinese Shein verovert met ultrafast fashion de wereld, en dat roept vragen op
In een recordtijd steekt Shein de grootste kledingketens voorbij, door duizenden Chinese fabriekjes te verbinden met de TikTok-generaties in het Westen. Hoe werkt deze ultrafast fashion? En tegen welke kostprijs? ‘Ik kreeg meteen reacties van volgers die wezen op kinderarbeid.’

Zie ginds komt de Sint met een step gemaakt uit visnetten

De eindejaarsperiode komt eraan en dus vallen er weer speelgoedfolders in de bus die de Sint en Kerstman kunnen inspireren. Experts zien meer duurzame, inclusieve en educatieve producten verkocht worden, maar spelen kinderen daar ook mee?

Copyright © 2023 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo