Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.
Kernwoord 'duurzaam ondernemen'
Forse investeringen duwen Tony’s Chocolonely in het rood
Hoewel de omzet met 23 % groeide, sluit Tony’s Chocolonely het voorbije boekjaar af met verlies. Voor de Nederlandse chocolademaker met Belgische bazen primeert groei nog altijd op rendabiliteit.
Weinig veranderd na 10 jaar Schone Kleren: “Houding Belgische modewinkels is teleurstellend”
De Schone Kleren Campagne, de organisatie die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingsector, is erg teleurgesteld in de houding van de Belgische mode-sector, 10 jaar na de ramp in de kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh. “De mooie ambities van een aantal winkels sputteren, andere winkels doen niets of verspreiden zelfs leugens”, zegt de organisatie bij “De inspecteur” op Radio2.
Westerse kledingmerken staan in Myanmar voor dilemma
Primark plaatst geen orders meer in Myanmar. Sinds de militairen er weer de plak zwaaien, is de toestand in de kledingfabrieken bar slecht geworden.
Bedrijven kunnen lot van Bengaalse textielarbeider niet langer negeren
De Europese Commissie wil grote bedrijven verantwoordelijk maken voor schendingen van mensenrechten en schade aan het milieu in heel de toeleveringsketen. Ook aan de andere kant van de wereld.