Kernwoord 'duurzaam ondernemen'

Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak

Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.

Weinig veranderd na 10 jaar Schone Kleren: “Houding Belgische modewinkels is teleurstellend”

De Schone Kleren Campagne, de organisatie die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingsector, is erg teleurgesteld in de houding van de Belgische mode-sector, 10 jaar na de ramp in de kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh. “De mooie ambities van een aantal winkels sputteren, andere winkels doen niets of verspreiden zelfs leugens”, zegt de organisatie bij “De inspecteur” op Radio2.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo