Voor de zesde keer dit jaar verlaagt de Amerikaanse e-automaker Tesla de prijzen van zijn Model Y en Model 3. De prijzenoorlog gaat vooral ten koste van volumespelers zoals Renault.
Kernwoord 'marketingmix prijs'
‘We krijgen elke week mails om bakkerijen over te nemen’
Terwijl de ene na de andere zelfstandige bakker de deuren sluit, opent Bakkerij Aernoudt binnenkort winkel 34 en 35. ‘Er vallen gaten en wij vullen die. Maar het is niet dat alles hier vanzelf gaat. Wij zien ook af van de energie- en grondstoffenprijzen’, zegt de grootste bakker van Vlaanderen.
Geen prijsverhogingen bij Primark, ondanks hoge kosten
De Britse budgetmodeketen Primark verhoogt tot volgende zomer haar prijzen niet verder dan al gepland, ondanks de hoge energieprijzen en wisselkoerskosten.
Waarom luxe geen last heeft van inflatie
In tegenstelling tot de traditionele winkelketens ondervindt de luxesector weinig hinder van de hoge inflatie of de onzekerheid door de oorlog in Oekraïne. ‘De luxemarkt is zo krap dat veel merken de prijzen zonder probleem kunnen optrekken.’
Streamz moet heel wat partijen gelukkig houden
Streamz is opgericht door de Vlaamse commerciële zenders om het hoofd te bieden aan de opmars van de Amerikaanse streamingreuzen. Dat was al een enorme opdracht. En met de nieuwste ontwikkelingen wordt het er bepaald niet simpeler op.