De Britse dochter van de Belgische bakkerijketen kreunt onder de coronacrisis. Een verkoop wenkt. Intussen gaat ze ook in de VS met de botte bijl door haar organisatie en personeelsbestand.
Kernwoord 'strategie'
‘Ik blijf deze crisis als een kans zien’
Het Belgische Collibra slaagt in een nieuwe krachttoer. Het is 2,3 miljard dollar waard, nadat het nog eens 112,5 miljoen dollar extra geld heeft opgehaald. Het softwarebedrijf kan met een volle bankrekening de coronacrisis het hoofd bieden. “Dit is een belangrijk signaal naar onze medewerkers, klanten en partners”, zegt CEO Felix Van de Maele.
Zinvol ondernemen: winst mag niet de enige drijfveer zijn
Bedrijven vinden hun bestaansrecht niet langer enkel in winst en aandeelhouderswaarde. Ze moeten ook oog hebben voor de belangen van al wie en al wat betrokken is bij de bedrijfsvoering, van werknemers tot het klimaat. “Bedrijven moeten oog hebben voor hun impact op mens, milieu en maatschappij.”
Hoe ver reikt het Jumbo-offensief?
De Nederlandse supermarktgroep Jumbo mikt op honderd Vlaamse supermarkten. Dat dreigt de markt flink op te schudden.
Glossy’s verliezen strijd tegen Instagram
Zowel lezers als adverteerders verlaten magazines als ‘Elle’
Modeblad Elle België/Belgique ondergaat een fikse herstructurering. Geen unicum in de wereld der kranten en bladen, al lijken tegenwoordig vooral de zogenaamde vrouwenbladen in de klappen te delen. ‘De glossy verliest van grote concurrent Instagram.’