Nu wil ook Booking.com hét platform zijn waar de toerist zijn complete reis boekt. Het is niet de enige en zeker niet de eerste speler op die markt. ‘Als we de komende vijf jaar willen groeien, moeten we eindelijk eens besluiten wat we eigenlijk willen zijn.’ Zo luidde onlangs de verzuchting van topman Steve Hafner […]
Kernwoord 'strategie'
De toverformule van H&M is uitgewerkt: nieuwe strategie moet Zweeds concern redden
Te weinig imago, te laat online, te weinig verkoop. De kledingreus H&M predikt een heuse cultuuromslag. Dat is noodzakelijk, willen de Zweden het bloeden stelpen. Het was een beteuterde Karl-Johan Persson die de jaarcijfers van H&M voorstelde. De Zweedse kledingreus boekte een omzet van zowat 22,7 miljard euro, dat is een minieme groei. Maar het […]
Showpad maakt zich klaar voor mogelijke beursgang
De Gentse softwareproducent Showpad gaat een nieuwe fase in. De oprichters krijgen een meer strategische rol en geven de dagelijkse leiding uit handen. Een beursgang over enkele jaren sluiten ze niet uit. De Showpad-oprichters Louis Jonckheere en Pieterjan Bouten gaan zich meer toeleggen op het uittekenen van de strategie van de softwareproducent. ‘Visie mag niet […]
‘We besteden te veel aandacht aan wat verloren is gegaan’
“Vragen naar de toekomst is vragen om een depressie” , zei de Nederlandse schrijfster Renate Rubinstein ooit. Langetermijndenker Karen Harris kan het niet meer oneens zijn. “Niemand van ons zal nog een kunstgebit hebben”, mijmert Karen Harris. “Dankzij implantaten zullen we in onze kist liggen met een mooi stel tanden. Dat is toch een mooie […]
‘Hypermarkten zijn onze sterkte’
De supermarktketen Carrefour investeert in de komende drie jaar opnieuw ‘meer dan 150 miljoen euro’ in zijn grote hypermarkten. ‘Ze hebben een toekomst’, zegt CEO François-Melchior de Polignac. ‘U heeft geen vragen meer? Wel, dan heb ik nu een vraag voor u. Wat vindt u eigenlijk van Carrefour in België?’ Aan het einde van het […]