Kernwoord 'strategie'

De toverformule van H&M is uitgewerkt: nieuwe strategie moet Zweeds concern redden

Te weinig imago, te laat online, te weinig verkoop. De kledingreus H&M predikt een heuse cultuuromslag. Dat is noodzakelijk, willen de Zweden het bloeden stelpen. Het was een beteuterde Karl-Johan Persson die de jaarcijfers van H&M voorstelde. De Zweedse kledingreus boekte een omzet van zowat 22,7 miljard euro, dat is een minieme groei. Maar het […]

Show­pad maakt zich klaar voor mo­ge­lij­ke beurs­gang

De Gent­se soft­wa­re­pro­du­cent Show­pad gaat een nieu­we fase in. De op­rich­ters krij­gen een meer stra­te­gi­sche rol en geven de da­ge­lijk­se lei­ding uit han­den. Een beurs­gang over en­ke­le jaren slui­ten ze niet uit. De Show­pad-op­rich­ters Louis Jon­ck­hee­re en Pie­ter­jan Bou­ten gaan zich meer toe­leg­gen op het uit­te­ke­nen van de stra­te­gie van de soft­wa­re­pro­du­cent. ‘Visie mag niet […]

‘We besteden te veel aandacht aan wat verloren is gegaan’

“Vragen naar de toekomst is vragen om een depressie” , zei de Nederlandse schrijfster Renate Rubinstein ooit. Langetermijndenker Karen Harris kan het niet meer oneens zijn. “Niemand van ons zal nog een kunstgebit hebben”, mijmert Karen Harris. “Dankzij implantaten zullen we in onze kist liggen met een mooi stel tanden. Dat is toch een mooie […]

‘Hypermarkten zijn onze sterkte’

De supermarktketen Carrefour investeert in de komende drie jaar opnieuw ‘meer dan 150 miljoen euro’ in zijn grote hypermarkten. ‘Ze hebben een toekomst’, zegt CEO François-Melchior de Polignac. ‘U heeft geen vragen meer? Wel, dan heb ik nu een vraag voor u. Wat vindt u eigenlijk van Carrefour in België?’ Aan het einde van het […]

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo