Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, voor de JBC-kindercollectie. “Maar we gaan niet zover dat we ook het surfgedrag van onze kijkers volgen.”
Kernwoord 'reclame'
Lowcostvliegers ruiken bloed
Onder een onzeker gesternte bereidt Brussels Airlines zich voor op een dure heropstart. Het zal botsen op stevige concurrentie van Ryanair en co.
Geluk zit in een klein koekje
Vandaag is het één van onze strafste exportproducten, maar het is nog geen eeuw geleden dat het Lotus-speculoosje voor het eerst uit een bakkersoven in het Oost-Vlaamse Lembeke kwam. Het recept voor het ‘gratis’ koekje dat vliegreizen opfleurt en zelfs koningen zonder schaamte in hun tas koffie dopen? De juiste smaak alleen nog wat afkruiden met briljante marketing.
CO2-neutraal merken bouwen
BUDA, gespecialiseerd in merkactivatie, wil de CO2-uitstoot van zijn activiteiten verminderen en compenseren. Bestaat CO2-neutrale reclame?
Booking.com moet eerlijker adverteren
Bedrijf sluit akkoord met Europa
Booking.com belooft transparanter te communiceren over hotelaanbiedingen, kortingen en prijzen. Het Nederlandse bedrijf heeft daarover een akkoord gesloten met Europees commissaris voor Consumentenzaken Didier Reynders. ‘Online reservatiesystemen moeten vrij zijn van manipulatieve technieken’, zegt de politicus.