Voor de zesde keer dit jaar verlaagt de Amerikaanse e-automaker Tesla de prijzen van zijn Model Y en Model 3. De prijzenoorlog gaat vooral ten koste van volumespelers zoals Renault.
thema '5 Het marketingbeleid'
Minder winkelpanden staan leeg, maar niet omdat retail plots opleeft
De voorbije twee jaar is de leegstand van winkelpanden licht gedaald. Niet omdat de klassieke retail het stilaan beter doet, maar doordat er gewoon minder winkelruimte is. ‘Steden passen zich stilaan aan een nieuwe realiteit aan, met minder winkels.’
We kopen nog steeds online, maar minder luxe en meer diensten
In de eerste negen maanden van vorig jaar steeg de onlineverkoop met 23 procent tegenover het jaar voordien. Die stijging komt volledig op het conto van diensten zoals reizen.
‘We krijgen elke week mails om bakkerijen over te nemen’
Terwijl de ene na de andere zelfstandige bakker de deuren sluit, opent Bakkerij Aernoudt binnenkort winkel 34 en 35. ‘Er vallen gaten en wij vullen die. Maar het is niet dat alles hier vanzelf gaat. Wij zien ook af van de energie- en grondstoffenprijzen’, zegt de grootste bakker van Vlaanderen.
Geen prijsverhogingen bij Primark, ondanks hoge kosten
De Britse budgetmodeketen Primark verhoogt tot volgende zomer haar prijzen niet verder dan al gepland, ondanks de hoge energieprijzen en wisselkoerskosten.