Met de introductie van een nieuw, robuuster langeafstandsmodel rekent het Brusselse e-fietsenmerk Cowboy erop volgend jaar zijn eerste jaarwinst te draaien. Dat zegt medeoprichter Adrien Roose bij de introductie van het derde model van het merk.
boek 'Markt 5 Bedrijfswetenschappen en Recht'
Fast fashion op steroïden: hoe het Chinese Shein H&M en Primark voorbijstak
Door dagelijks 6.000 nieuwe kledingstukken aan spotprijzen te lanceren, won de Chinese modewebwinkel Shein de harten van miljoenen jonge klanten wereldwijd. Met behulp van technologie maakt het bedrijf alleen wat het effectief kan verkopen.
Speelgoedwinkelketen Fun vraagt faillissement aan
Het doek valt donderdag over de speelgoedwinkels van Fun. Nu het bedrijf na bijna honderd jaar het faillissement aanvraagt, is het aan de curator om de jobs van zoveel mogelijk mensen te redden. Een maand nadat Fun heeft aangekondigd zijn 27 winkels te koop te zetten wegens financiële moeilijkheden, gooit de keten de handdoek. Ze vraagt hetfaillissement aan. Donderdagavond sluiten de winkels en het hoofdkantoor definitief de deuren.
Forse investeringen duwen Tony’s Chocolonely in het rood
Hoewel de omzet met 23 % groeide, sluit Tony’s Chocolonely het voorbije boekjaar af met verlies. Voor de Nederlandse chocolademaker met Belgische bazen primeert groei nog altijd op rendabiliteit.
Netflix gaat voor totale oorlog om de kijker
Netflix is de absolute winnaar van de streamingoorlog. Sterke resultaten over het vierde kwartaal met een solide groei van de omzet toont het succes van de gewaagde strategie die het bedrijf al jaren voert. Die strategie valt samen te vatten als maken dat je de absolute nummer 1 bent en blijft. Ook al kost dat handenvol geld, maak je jarenlang diepe schulden en waren er kwartalen met krimp (in 2022, na de lockdowns). Vroeg of laat geldt dan de technologie-wijsheid: “The winner takes it all.” Het platform met de meeste gebruikers incasseert bijna alle winst omdat iedere extra abonnee boven het break-evenpunt pure winst is.