Steeds meer automerken bieden opties aan via betalende abonnementen, ook voor opties die al ingebouwd zijn. Volgens de sector is dat de toekomst. ‘Klanten moeten het nog gewoon worden.’
Maandelijks bijbetalen verdeelt autowereld
- Johan Lowyck
Steeds meer automerken bieden opties aan via betalende abonnementen, ook voor opties die al ingebouwd zijn. Volgens de sector is dat de toekomst. ‘Klanten moeten het nog gewoon worden.’
Frituren worden extra hard getroffen door de prijsstijgingen.
De afhakende consument dwingt bedrijven als Adidas en PostNL hun winstverwachting flink bij te stellen. ING Bank ziet steeds meer signalen van een haperende economie en verwacht dat de Belgische economie volgend jaar met 0,50 % krimpt.
De supermarktketen Lidl wint al jaren klanten in België door winkels te vergroten en bij te bouwen. Die expansie en de groeiende concurrentie hebben een prijs: de keten boekte een recordverlies van ruim 50 miljoen euro.
De Nationale Bank (NBB) gaat ervan uit dat een recessie zo goed als onvermijdelijk is. De oorzaak: bedrijven zullen door de hoge energie- en loonkosten in hun productie snijden.