Kernwoord 'prijsdiscriminatie'

Beyoncé en het Uber-model

Vlaamse jeugdhuizen organiseren weleens een beursfuif. Een programma koppelt dan de prijs van de ­verschillende drankjes aan de populariteit ervan op dat moment. Worden er veel pintjes besteld, dan gaat de prijs omhoog. Het is de wet van vraag en ­aanbod in optima forma.

Dynamic pricing, middel tegen woekeren of gewoon dure tickets?

Vandaag start de ticketverkoop voor het concert van Beyoncé in het Koning Boudewijnstadion. Voor een deel van die tickets werkt Live Nation met variabele prijzen. Waarom?

Interne markt, en toch geen uniforme prijzen

‘Pamper-index’ toont aan dat het kan lonen om online de grens over te steken

Een doos Pampers kost in ons land bijna 10 euro meer dan in Groot-Brittannië. De Europese interne markt mag dan een feit zijn, uniforme prijzen zijn dat nog in geen geval. En daar kunt u als consument uw voordeel mee doen.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo