Steeds meer automerken bieden opties aan via betalende abonnementen, ook voor opties die al ingebouwd zijn. Volgens de sector is dat de toekomst. ‘Klanten moeten het nog gewoon worden.’
thema '5 Actuele ontwikkelingen'
Sneller rijden? Dat kost u elk jaar 1.200 dollar
Het is iets waar elke autofabrikant brood in ziet en wat in principe geen enkele automobilist wil: via een abonnement extra betalen voor opties die je nieuwe auto sowieso al heeft. Maar dat houdt de Duitse luxemerken niet tegen om het toch te proberen.
‘Als we zouden fietsen, is fysiek winkelen wél de betere optie’
Online shoppen zou duurzamer zijn dan in de winkel kopen, maar is dat wel zo?
Wie om het milieu geeft, bestelt het beste zijn pakjes online. Dat beweert de krant Het Parool, op basis van een studie. Maar online shoppers kraaien beter niet te vroeg victorie: ‘Ik betwijfel of die bevinding in de bredere context standhoudt.’
‘Wie aan autodelen doet, bespaart 2.000 euro’
Autodeelbedrijven in Brussel krijgen er met Miles Mobility een nieuwe concurrent bij. In Gent was het Duitse bedrijf al actief, en ook Antwerpen staat op de planning. Expert duurzame mobiliteit Cathy Macharis (VUB) ziet in die opmars een bredere trend naar het mobiliteitssysteem van de toekomst.
Google stopt met streamingdienst voor games
De Amerikaanse techreus Google trekt de stekker uit Stadia, zijn streamingdienst voor games. De dienst kon bijna drie jaar na de lancering niet het verhoopte aantal gamers lokken.