Mongoolse kuushuur en Pakistaanse tikka massala staan meestal niet op het menu van het sociale restaurant ’t Hert in de Otterstraat. Stagiaire Tatiana nodigde de cursisten Hulpkok van CVO EduKempen uit om dat te serveren.

Mongoolse kuushuur en Pakistaanse tikka massala staan meestal niet op het menu van het sociale restaurant ’t Hert in de Otterstraat. Stagiaire Tatiana nodigde de cursisten Hulpkok van CVO EduKempen uit om dat te serveren.
Wil je weten hoe discriminatie en racisme kinderen raakt? Dan vraag je het hen toch zelf, bedacht de Amsterdamse kinderombudsvrouw. De verhalen die ze optekende, doen ook de Vlaamse kinderrechtencommissaris naar adem happen. ‘Het ergste is dat wat die kinderen meemaken vaak gebagatelliseerd wordt.’
Er is een nieuw Tiktok-fenomeen opgedoken onder de naam ‘raad de leerling’, dat jongeren online te kijk zet. In sommige gevallen ontaardt het in pesterijen en haatboodschappen. Het atheneum in Berchem besloot al om een melding te doen bij het parket.
Met absurd lage prijzen duwen Chinese webshops hun Belgische concurrenten uit de weg. “Shop als een miljardair”, belooft Temu je. Maar onder de motorkap schuilt krachtige machinerie. “Dit is spionagesoftware vermomd als webshop.”
Wandelstokken van AXA in De rugzak, Ritchie frisdrank in James & co, pizza van Albert Heijn in Single bells, Landrovers in Sergio over de grens: reclame op tv zit steeds vaker ín programma’s, en niet langer alleen ertussen. Maar is product placement wel goed voor de kwaliteit van onze programma’s?