De Belgische speculooskoeken van Lotus zijn al in meer dan 60 landen te koop. Het bedrijf van de familie Boone bouwt aan een wereldmerk. Dankzij een lekker koekje, sterke marketing, discipline en geduld.
Kernwoord 'marketingmix'
Beschermde merken leveren meer geld op
Bedrijven die hun intellectuele eigendom beschermen, draaien meer omzet en keren hogere lonen uit.
Zijn apps van supermarkten oneerlijk? “Ik krijg geen korting omdat ik de app niet heb”
Ook onze supermarkten digitaliseren. De klantenkaart wordt meer en meer een app op de smartphone. Veel klanten zijn daar blij mee, maar wie geen smartphone heeft, voelt zich uitgesloten. Supermarktketens Lidl en Delhaize leggen in “De inspecteur” (Radio 2) uit waarom ze kiezen voor digitale klantenkaarten en bijhorende kortingen.
Colruyt hapert, alleen door corona?
Colruyt profiteert minder van de coronacrisis dan andere supermarkten. Het lijkt ook minder aansluiting te hebben met de moderne stadsconsument.
‘Een nieuwe Action openen? Dat beslissen we in 4 minuten’
Action-topman Sander Van Der Laan en directeur België Judia Elkadi: ‘Action groeit snel omdat onze plannen oké zijn en niet perfect. Wat beter kan, verbeteren we onderweg.’ ©Diego Franssens
Sander Van Der Laan was voorbestemd om CEO te worden van het moederbedrijf van Albert Heijn en Bol.com, maar hij verhuisde naar Action. Daar is hij verantwoordelijk voor spectaculaire groei. ‘We heten niet voor niets Action. Beslissen doen we heel snel.’