Terwijl elektrische fietsen in opmars zijn wegens de coronacrisis en de plannen van steden om sneller te vergroenen, mikken de e-bikeaanbieders Cowboy en VanMoof op de hippe, welvarende Brusselaar.
Kernwoord 'marketingmix'
Jan Boone: ‘Lotus moet een van de grootste merken ter wereld worden’
Voor Lotus Bakeries uit Lembeke lijkt de sky steeds meer de limit: een aandeel dat hoge toppen scheert, een nieuwe fabriek in de VS die smaakt naar meer, een koekje dat zo hard groeit dat het straks de Pampers onder de speculoos wordt. Ontbijt met De Tijd.
Lotus ruilt term “Speculoos” voor “Biscoff”: welke andere beroemde lekkernijen kregen eerder ook een andere naam?
Speculoos, het traditionele koekje bij de koffie, of gewoon zomaar, omdat het kan. Het is een op en top Belgisch product, maar vanaf volgend jaar zullen we het niet meer kunnen eten. Toch niet onder die merknaam. De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries zal vanaf dan de naam “Biscoff” gebruiken, een samentrekking van het Engelse biscuit (koekje) en coffee (koffie). Dat zegt topman Jan Boone in een weekendgesprek met de krant De Tijd.
Grootste Action ter wereld opent de deuren
Action test een nieuw winkelconcept, dat twee keer zo groot is als gewoonlijk: in Frankrijk heeft een vestiging van 1.600 m² de deuren geopend, de grootste van de discounter tot nu toe.
Oude gsm? Dan krijgt u tv-reclame voor een nieuwe
Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, voor de JBC-kindercollectie. “Maar we gaan niet zover dat we ook het surfgedrag van onze kijkers volgen.”