Kernwoord 'marketingmix'

Lotus ruilt term “Speculoos” voor “Biscoff”: welke andere beroemde lekkernijen kregen eerder ook een andere naam?

Speculoos, het traditionele koekje bij de koffie, of gewoon zomaar, omdat het kan. Het is een op en top Belgisch product, maar vanaf volgend jaar zullen we het niet meer kunnen eten. Toch niet onder die merknaam. De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries zal vanaf dan de naam “Biscoff” gebruiken, een samentrekking van het Engelse biscuit (koekje) en coffee (koffie). Dat zegt topman Jan Boone in een weekendgesprek met de krant De Tijd.

Oude gsm? Dan krijgt u tv-reclame voor een nieuwe

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, voor de JBC-kindercollectie. “Maar we gaan niet zover dat we ook het surfgedrag van onze kijkers volgen.”

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo