JBC introduceert een nieuw winkelconcept in Leuven. Vandaag is de pilotwinkel die volledig in het teken van duurzaamheid en familiebeleving geopend. Met het nieuwe concept neemt de Belgische retailer een actieve educatieve rol op zich. Het bedrijf wil families op een leuke manier bijleren over duurzamere mode, aldus het bedrijf in een persbericht.
Kernwoord 'duurzaam ondernemen'
‘Geen winst maken is niet duurzaam’
Duurzaamheid hoort centraal te staan bij bedrijven, om onze economie fundamenteel om te gooien. Maar dat is geen gemakkelijke oefening. “Groei en duurzaamheid zijn het yin en yang van de komende decennia: noodzakelijk en complementair aan elkaar.”
‘Wij maken de properste jeans ter wereld’
Met steun van Wouter Torfs en Anne Chapelle, de leading lady van de Belgische mode, lanceert HNST de duurzaamste jeansbroek ter wereld. Een verhaal over grote navelpluizen, elektriciteitsbaden, afschroefbare knopen en 15 euro statiegeld. ‘Een start-up is een rollercoaster, en je beseft het pas als je erop zit.’
Etap countert led-revolutie met verhuur van verlichting
De disruptieve opmars van led-verlichting treft ook het verlichtingsbedrijf Etap Lighting International. In plaats van klassieke lichtbronnen te verkopen, zet het in op de verhuur van verlichting. De circulaire ommezwaai van zijn verdienmodel ‘is best pittig’, vertelt ceo Dominiek Plancke.