Met een prijsverlaging van gemiddeld 4.500 dollar (4.100 euro) op de elektrische Mustang Mach-E volgt Ford een offensief van Tesla. Het is nog niet duidelijk of Europa volgt.
Kernwoord 'prijzenoorlog'
Hoe stop je de race to the bottom in de pakjessector?
Een prijzenoorlog, gevoed door webwinkels en klanten, zet de pakjessector van boven onder druk, terwijl onderaan de ladder slachtoffers vallen. Minister Petra De Sutter wil de ‘cowboypraktijken’ aan banden leggen.
‘Mobiele tarieven dalen 13 procent bij komst vierde speler’
De komst van een vierde telecomspeler – naast Telenet, Proximus en Orange – zou de mobiele tarieven met 13,00 % doen dalen.
“De winkelkar zal niet meer goedkoper worden”
Lekker handig wanneer je bij een crisis even in de bibliotheek kan lezen hoe het nu verder moet. Maar het boek ‘Consumptie in tijden van pandemie’ vond professor retailmanagement Pierre-Alexandre Billiet (40) – CEO van kennisplatform Gondola – nergens. Hij schreef het dan maar zelf. “Dat tijdelijke promotieverbod van de overheid? Een flater vanjewelste. De winkelkar zal niet meer goedkoper worden.”
‘Een nieuwe Action openen? Dat beslissen we in 4 minuten’
Action-topman Sander Van Der Laan en directeur België Judia Elkadi: ‘Action groeit snel omdat onze plannen oké zijn en niet perfect. Wat beter kan, verbeteren we onderweg.’ ©Diego Franssens
Sander Van Der Laan was voorbestemd om CEO te worden van het moederbedrijf van Albert Heijn en Bol.com, maar hij verhuisde naar Action. Daar is hij verantwoordelijk voor spectaculaire groei. ‘We heten niet voor niets Action. Beslissen doen we heel snel.’