Steeds meer automerken bieden opties aan via betalende abonnementen, ook voor opties die al ingebouwd zijn. Volgens de sector is dat de toekomst. ‘Klanten moeten het nog gewoon worden.’
Maandelijks bijbetalen verdeelt autowereld
- Johan Lowyck
Steeds meer automerken bieden opties aan via betalende abonnementen, ook voor opties die al ingebouwd zijn. Volgens de sector is dat de toekomst. ‘Klanten moeten het nog gewoon worden.’
Het is iets waar elke autofabrikant brood in ziet en wat in principe geen enkele automobilist wil: via een abonnement extra betalen voor opties die je nieuwe auto sowieso al heeft. Maar dat houdt de Duitse luxemerken niet tegen om het toch te proberen.
E-commerce ondervindt opnieuw concurrentie van klassiek winkelen
Google bergt zijn ambities in de gamingmarkt op, nu het Stadia afvoert. Het moest een ‘Netflix voor games’ worden, maar flopte jammerlijk. Het lijstje mislukkingen wordt zo nog wat langer.
De Amerikaanse techreus Google trekt de stekker uit Stadia, zijn streamingdienst voor games. De dienst kon bijna drie jaar na de lancering niet het verhoopte aantal gamers lokken.