thema 'Thema 4'

‘Als we zouden fietsen, is fysiek winkelen wél de betere optie’

Online shoppen zou duurzamer zijn dan in de winkel kopen, maar is dat wel zo?
Wie om het milieu geeft, bestelt het beste zijn pakjes online. Dat beweert de krant Het Parool, op basis van een studie. Maar online shoppers kraaien beter niet te vroeg victorie: ‘Ik betwijfel of die bevinding in de bredere context standhoudt.’

Decathlon verandert van naam om ‘omgekeerd winkelen’ te promoten

De vestiging van de populaire sportwinkelketen Decathlon aan de Vliegtuiglaan in Gent heeft zijn naam veranderd in Nolhtaced. Geen fout zo blijkt, maar een bewuste actie om de verkoop van tweedehands sportgerief te promoten. “We willen de drempel hiervoor verlagen”, klinkt het.

Prijzige filet pur komt restaurants duur te staan

De prijzen die restaurants aan hun leveranciers moeten betalen, gaan door het dak. De vrees voor een golf van faillissementen groeit. ‘Op restaurant gaan zal iets exclusiefs worden.’

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo