De Vlaamse kringwinkels kregen vorig jaar 6,5 miljoen klanten over de vloer en draaiden een recordomzet. Ook 2020 wordt goed. Met dank aan corona. ‘Bij de heropening van de scholen gingen onze tweedehands boekentassen en kledij heel vlot de deur uit.’
Kernwoord 'verantwoord consumeren'
Hoe meer data u Delhaize geeft, hoe meer korting u krijgt
De supermarktketen Delhaize lanceert een nieuwe klantenkaart en -app. Hoe meer data klanten afstaan, hoe meer korting ze krijgen. Vooral op gezonde producten. De keten wil het verschil maken met goedkope ketens.
De kracht van onze bankkaart
Catherine Vuylsteke wijst op covid-19-trackers waarmee je kunt uitvlooien welke merken hun stiksters in de steek lieten.
De echte prijs van goedkoop
Wat kost dat gratis WhatsAppbericht nu écht? Waarom wisselt een vliegtuigticket om de paar minuten van prijs?
Vaak is het verdienmodel van bedrijven totaal ondoorzichtig, of is er – ook letterlijk – een reukje aan. Want is iets gratis of spotgoedkoop, dan betaalt iemand anders wellicht het gelag. De economische logica achter ‘(bijna) gratis’ uitgelegd.
Duurzaam dilemma: kies ik voor bio of niet?
Is de bioversie in je winkelkar leggen, de slimmere keuze voor het milieu en je gezondheid – en het vaak hogere prijskaartje waard?
Redactrice Liesbet Aelvoet pluist het uit.