Bij de autodealers is een stille revolutie op komst. Automerken vergroten hun greep op de verkoop en dealers vrezen hun zelfstandigheid kwijt te raken. ‘Onderhandelen over korting op uw nieuwe auto behoort binnenkort tot het verleden.’
korte keten
Door de coronapandemie gingen we meer bewust en lokaal kopen. Maar wat blijft daar twee jaar later nog van over? Veel nieuwe klanten van de korte keten keerden intussen alweer terug naar de supermarkt.
Ondernemer Jan Paesen bouwde een onlinecommunity van duizenden bierfans en lanceert op basis van de verzamelde data een aperitiefbier met druiven als alternatief voor champagne. ‘België is een fantastische speeltuin voor bier, maar ook een zeer moeilijke markt voor nieuwkomers.’
Het coronavirus kleurt het recentste jaarrapport van kledinggroep JBC bloedrood. ‘Maar het wordt een tijdelijke dip. Dit jaar maken we voor het eerst in jaren weer winst’, zegt topman Bart Claes.
Interview Els Bruegelmans, professor Marketing (KU Leuven)