Van de fabriek in Bangladesh tot de winkel in Aalst: het Europees Parlement wil grote bedrijven verplichten dat hun hele toeleveringsketen mens en milieu respecteert. De zorgplichtwet legt onder andere ‘fast fashion’ aan banden.
boek 'Economix 5/6'
Cowboy maakt bocht en gaat in zee met reguliere fietsenwinkels
Cowboy, de Brusselse bouwer van elektrische stadsfietsen, laat zijn strategie los waarbij klanten voor onderhoud alleen online en bij Cowboy zelf terechtkunnen.
Delhaize veroorzaakt storm die niet gaat liggen
Het overleg tussen de sociaal bemiddelaar, vakbonden en directie van Delhaize is zaterdag opnieuw op een mislukking uitgedraaid. Van de gewone ondernemingsraad deze maandag wordt niets anders verwacht. Altijd om dezelfde reden: Delhaize wil enkel praten over de randvoorwaarden van zijn plan om de 128 winkels te verkopen aan zelfstandigen, de bonden willen ingrijpende bijsturingen. Ze hopen minstens op een stevige sociale enveloppe om werknemers die liever vertrekken, uit te betalen.
Weinig veranderd na 10 jaar Schone Kleren: “Houding Belgische modewinkels is teleurstellend”
De Schone Kleren Campagne, de organisatie die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingsector, is erg teleurgesteld in de houding van de Belgische mode-sector, 10 jaar na de ramp in de kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh. “De mooie ambities van een aantal winkels sputteren, andere winkels doen niets of verspreiden zelfs leugens”, zegt de organisatie bij “De inspecteur” op Radio2.
Tesla verlaagt prijzen voor derde keer dit jaar
De dreigende lagere vraag dwingt Tesla de prijzen voor zijn elektrische wagens voor de derde keer dit jaar te verlagen in de Verenigde Staten.