Kernwoord 'diversifiëren'

‘Er is niets mis met suiker’

Hoe Coca-Cola zichzelf heruitvindt ‘Ik kan me geen wereld zonder Coca-Cola voorstellen’, zegt de Belgische topman ­Ben Bijnens. Maar nu gesuikerde frisdranken steeds meer onder vuur liggen, kan zelfs de iconische drankenreus niet langer alleen op zijn klassieker rekenen. Het is negentig jaar geleden dat de Antwerpse drankenhandelaar Gustave Van Gansen na een bezoek aan […]

25 kemels die ondernemers beter vermijden

Leren ondernemen is niet iets zoals leren autorijden, waarbij je aan een setje regels houden en wat oefening gegarandeerd succes oplevert. Maar de juiste tip op het juiste moment van een ervaren ‘chauffeur’ kan ongelukken in uw ondernemersverhaal wel voorkomen. 1. Versnipperen in plaats van diversifiëren In hun zoektocht naar groeipolen bestormen veel bedrijven nieuwe […]

De Seynaeves: onbekend maar overal

Het scherm van uw iPad, de Airbus waarmee u reist of het flesje cola waar u naar grijpt op warme dagen als deze: overal heeft de familie Seynaeve een hand in. Gevoed door haar wortels in de textiel, slaat de ondernemersfamilie haar vleugels uit in technologische niches. Als een industriële octopus die zijn tentakels uitslaat, […]

Ryanair mikt met privéjet op zakenpubliek

Ry­a­nair, dat is toch die lucht­vaart­maat­schap­pij ge­speend van elke vorm van luxe? Niet meer, of toch niet he­le­maal. De Ierse bud­get­vlie­ger be­gint een nieu­we dienst met luxu­eu­ze privéjets. De stra­te­gie van Ry­a­nair is al jaren even sim­pel als be­kend: ont­doe je dienst­ver­le­ning van een­der welke vorm van luxe en reken wat je be­spaart aan ‘over­bo­dig­heid’ […]

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo