Vlaamse jongeren die op het internet viraal gaan met hun eigen mini-onderneming: het kan dankzij videoplatform TikTok.
Mariama (17) en Jana (22) baten elk zo’n “small business” uit via de populaire socialemedia-app. “TikTok is mijn etalage en de perfecte marketingtool om snel nieuwe klanten te bereiken”, klinkt het. Hoe zijn deze jonge vrouwen begonnen met hun eigen zaakje en hoe zetten ze TikTok daar precies voor in?
thema 'Thema 3'
Zes vragen voor wie een bedrijf opricht
U hebt beslist de sprong te wagen en een zaak te starten. Wat moet u weten als u uw eigen baas wilt zijn?
“De winkelkar zal niet meer goedkoper worden”
Lekker handig wanneer je bij een crisis even in de bibliotheek kan lezen hoe het nu verder moet. Maar het boek ‘Consumptie in tijden van pandemie’ vond professor retailmanagement Pierre-Alexandre Billiet (40) – CEO van kennisplatform Gondola – nergens. Hij schreef het dan maar zelf. “Dat tijdelijke promotieverbod van de overheid? Een flater vanjewelste. De winkelkar zal niet meer goedkoper worden.”
Aantal Belgische webshops bijna verdubbeld
In een jaar tijd zijn 20.000 nieuwe webshops opgericht in België. Dat is bijna een verdubbeling. De verkoop van de Belgische webshops steeg met 7,50 %, ondanks de instorting van de ticketverkoop voor reizen en evenementen.
Normaal is out bij Unilever
Shampoo voor normaal haar, verzorging voor een normale huid … Unilever stapt ervan af en weert het woord ‘normaal’ bij zijn schoonheids- en verzorgingsproducten. ‘Het is een logische volgende stap.’