Kernwoord 'motivatie'

Generatie Z, met de Z van zappen

Een nieuwe generatie klopt aan de bedrijfspoorten. Marketeers noemen haar Generatie Z en proberen haar psyche te doorgronden. Hoe staan de CEO’s en politieke leiders van de toekomst in het leven? En welke impact zullen zij hebben op onze arbeidsmarkt? ‘Oudere collega’s moeten niet proberen hen de les te lezen.’ De jongsten zijn amper uit […]

Belg wil meer flexibiliteit in job en loonpakket

Meer autonomie over waar en wanneer er gewerkt wordt en een meer persoonlijke invulling van het loonpakket. Die dubbele vraag naar meer flexibiliteit leeft bij werknemers, maar het ontbreekt vandaag aan een degelijk juridisch kader. Uit een onderzoek van de hr-dienstverlener Acerta bij 2.000 werknemers blijkt dat Belgen veel meer flexibiliteit in hun job willen. […]

Baas betaalt beterweters

Een kostenbesparend idee voor je bedrijf? Het levert sommige innovatieve Duitse en Nederlandse werknemers, beter bekend als ‘beterweters’, aandelenpakketten en forse bonussen op. “Dit model klinkt mooi, maar kent ook veel schaduwkanten.” Niet langer twee gaatjes boren, maar nog slechts eentje. Het verschil? Een besparing van talloze minuten en tienduizenden euro’s voor de werkgever. De […]

Jongeren minder gemotiveerd door geld

Het loon moet oké zijn, maar echt motiveren doet het niet. Onderzoekers zijn het daar al jaren eens over. Maar een nieuwe studie vertelt een ander verhaal. Millenial Branding bevroeg wereldwijd tweeduizend jonge werknemers. Daaruit blijkt dat vier op de tien werkende twintigers hun loon de belangrijkste motivator vindt om harder te werken en trouw […]

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo