Het Leuvense hr-bedrijf Arteel, gespecialiseerd in waarderingsprogramma’s voor werknemers, surft mee op de toegenomen aandacht van grote bedrijven als Daikin en Proximus om hun werknemers gemotiveerd te houden in coronatijden. Het verdubbelt dit jaar zijn omzet en wil het succes nog eens overdoen in Londen.
Kernwoord 'bedrijfscultuur'
Kortere werkweek maakt Japans personeel Microsoft productiever
Microsoft Japan is opgetogen over een experiment met een kortere werkweek. Die bleek de productiviteit van de werknemers sterk ten goede te komen.
‘De winkels zijn ons geheime wapen’
Schoenen Torfs verzestienvoudigde in de voorbije twintig jaar zijn omzet. Toch is het een hele uitdaging om als nationale schoenenretailer nog te groeien, geprangd tussen de onlinereus Zalando en een Vlaamse consument die steeds minder schoenen koopt.
Voor iedereen één ‘foertdagske’
Foert zeggen tegen uw baas? Doe het vooral op eigen risico. Tenzij u bij Torfs werkt. Het schoenenbedrijf trakteert al zijn werknemers – bijna 700 – op een ‘foertdagske’. “Een dag om even te ontsnappen aan de druk en verantwoordelijkheden, en om vooral te genieten.”
Veranderen met de CEO ook de bedrijfswaarden?
Anderhalf jaar staat Tom Verhaegen aan het hoofd van Agilitas Group, het vroegere t-groep en uitzendkantoor t-interim. Veranderen met zo’n nieuwe naam (en topman) ook de waarden van het bedrijf? En hoe wil Agilitas Group het verschil maken? “Wij zijn de kleinste van de groten en de grootste van de kleinen.” In 2016 verkocht de […]