Kernwoord 'duurzaam ondernemen'

Het hindernissenparcours naar ‘groene’ Lego-blokjes

Lego heeft voor het eerst een blokje gemaakt uit gerecycleerd pet. Een nieuwe stap in de complexe zoektocht naar duurzamere varianten van zijn iconisch plastic speelgoed, waarbij universiteiten en bedrijven als Avantium, Indaver en Ineos betrokken zijn.

Hello Fresh: transformatie van het bedrijf dat nooit winst zou maken

Jaren was HelloFresh verlieslatend, maar corona leverde de Duitse maaltijdboxenleverancier prompt honderden miljoenen winst op. De omzet verdubbelde vorig jaar én in het eerste kwartaal. Dat is ook merkbaar in België, waar het bedrijf nu al vijf magazijnen en 400 werknemers heeft.

Slimmer verpakken

Een goede verpakking is belangrijk: ze beschermt producten, laat toe om voedingsmiddelen langer te bewaren en geeft vaak nuttige informatie.
Als retailer doen we ons best om de milieu-impact ervan tot een minimum te beperken. Dat doen we door ze te vermijden, verminderen en hergebruiken, alsook door in te zetten op recyclage en duurzamere materialen. Stap voor stap. Tegen 2025 willen we dat 100,00 % van de verpakkingen van onze eigen merken herbruikbaar, recycleerbaar, composteerbaar of biodegradeerbaar is. Zo winkel jij met een gerust hart.

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo