Belgen kochten vorig jaar evenveel koffie in capsules als klassieke filterkoffie. Daardoor steekt Nespresso-maker Nestlé voor het eerst in zijn geschiedenis Douwe Egberts voorbij. ‘Door de coronacrisis kopen mensen nog meer capsules’, zegt topman Oliver Perquy.
Kernwoord 'monopolistische concurrentie'
Zweeds Volvo versmelt met Chinese broodheer
De Zweedse autobouwer Volvo gaat fuseren met zijn Chinese moeder Geely. Dat moet beide bedrijven meer slagkracht geven.
Colruyt clasht nu ook met Coca-Cola
Het zit er bovenarms op tussen Coca-Cola en Colruyt. In steeds meer Colruytwinkels zijn de producten van Coca-Cola niet meer te vinden.
Jumbo en Hema samen tegen Albert Heijn
De Nederlandse supermarktketen Jumbo opende afgelopen week zijn eerste Belgische vestiging, in het Limburgse Pelt. Het bedrijf wil dat aantal de komende vijf jaar uitbreiden naar honderd. Om maar te zeggen: Jumbo is een ambitieus familiebedrijf. Het marktaandeel in Nederland steeg van 5,00 % in 2005 naar 22,00 % vandaag. Het is daarmee de grote uitdager van marktleider Albert Heijn, dat een marktaandeel van om en bij de 35,00 % heeft. Met zijn grootschalige offensief in België ontpopt Jumbo zich ook bij ons tot een vervelende kiezel in de schoen van Albert Heijn.