De Dilbeekse Evelien Coppens vond het aanbod gezonde kinderkoekjes schrijnend en dus ging ze zelf aan de slag. Nu haar Lilalou-koeken in 350 Belgische winkels liggen, lonken Nederland en Frankrijk. ‘Ik ben ambitieus. Ik wil alle ouders bereiken.’
Kernwoord 'marktonderzoek'
‘Met Meurisse namen we niet gewoon een naam over’
Meurisse, het oudste chocolademerk van België, is terug. Decennia na de overname door Kraft en 12 jaar nadat het product uit de rekken verdwenen is, bouwen twee jonge broers verder aan het parcours dat hun verre voorvader Adolphe Meurisse in 1845 uittekende.
Geboortelijst met tweedehandsartikelen is gat in de markt
‘Jonge ouders krijgen te veel spullen aangepraat’, zegt een jonge start-up die aanstaande ouders aan een geboortelijst helpt met uitsluitend tweedehandsspullen. Jona Mukabalisa en haar vriend Gert Linthout hadden bewust geen geboortelijst opgesteld toen ze ouders werden, omdat ze hun babyspullen het liefste tweedehands wilden kopen. Toch kregen ze een heleboel cadeaus, soms spullen die […]
Joepie krijgt laatste kans als maandblad
Het tienerweekblad Joepie, dat wordt uitgegeven door De Persgroep, wordt vanaf mei een maandblad. Het blad krijgt nog tot het einde van het jaar om te bewijzen dat het in die vorm rendabel kan zijn. Dat werd vernomen in personeelskringen. Op de site van Joepie was het gisteren al niet meer mogelijk om een abonnement […]
Graven naar de smaak van de consument
Hoe moet een bankkantoor ruiken om vertrouwen uit te stralen? Waar in het rek moet een product liggen opdat het snel verkocht raakt. Bij het Leuvense Haystack, pas ontstaan uit de fusie van twee marktonderzoeksbureaus, zoeken ze het antwoord. En bij klanten als Nestlé, Coca Cola en Heineken kennen ze dat maar wat graag. Ik […]