Kernwoord 'marktonderzoek'

‘Met Meurisse namen we niet gewoon een naam over’

Meurisse, het oudste chocolademerk van België, is terug. Decennia na de overname door Kraft en 12 jaar nadat het product uit de rekken verdwenen is, bouwen twee jonge broers verder aan het parcours dat hun verre voorvader Adolphe Meurisse in 1845 uittekende.

Geboortelijst met tweedehandsartikelen is gat in de markt

‘Jonge ouders krijgen te veel spullen aangepraat’, zegt een jonge start-up die aanstaande ouders aan een geboortelijst helpt met uitsluitend tweedehandsspullen. Jona Mukabalisa en haar vriend Gert Linthout hadden bewust geen geboortelijst opgesteld toen ze ouders werden, omdat ze hun babyspullen het liefste tweedehands wilden kopen. Toch kregen ze een heleboel cadeaus, soms spullen die […]

Joepie krijgt laatste kans als maandblad

Het tie­ner­week­blad Joe­pie, dat wordt uit­ge­ge­ven door De Pers­groep, wordt vanaf mei een maand­blad. Het blad krijgt nog tot het einde van het jaar om te be­wij­zen dat het in die vorm ren­da­bel kan zijn. Dat werd ver­no­men in per­so­neels­krin­gen. Op de site van Joe­pie was het gis­te­ren al niet meer mo­ge­lijk om een abon­ne­ment […]

Graven naar de smaak van de consument

Hoe moet een bank­kan­toor rui­ken om ver­trou­wen uit te stra­len? Waar in het rek moet een pro­duct lig­gen opdat het snel ver­kocht raakt. Bij het Leu­ven­se Haystack, pas ont­staan uit de fusie van twee markt­on­der­zoeks­bu­reaus, zoe­ken ze het ant­woord. En bij klan­ten als Nestlé, Coca Cola en Hei­ne­ken ken­nen ze dat maar wat graag. Ik […]

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo