Kernwoord 'consumentengedrag'

‘Reken maar dat de vraag afneemt als een biefstuk 30 euro zou kosten’

Vijf vragen aan gedragseconoom Jan Stoop over onze vleesconsumptie
Mensen zijn meesters in het wegkijken van de misstanden van de vleesindustrie. We praten onze vleesconsumptie veel stelliger goed dan bijvoorbeeld alcoholgebruik, ontdekte gedragseconoom Jan Stoop. Dat vraagt om slimme nieuwe trucs om dat te doorbreken.

‘De effecten van meer online shoppen zijn onmiskenbaar’

Vijf vragen aan retailexpert Gino Van Ossel over mogelijke sluiting van H&M-winkels De Zweedse modegigant H&M zou overwegen de twee kleinste van zijn drie winkels op de Meir in Antwerpen te sluiten en enkel de flagshipstore te behouden, meldt De Tijd. ‘Dat betekent niet dat het merk in de problemen zit’, zegt professor retail & […]

Match en Smatch willen 210 banen schrappen

De directie van de supermarkten Match en Smatch wil 16 van haar 111 supermarkten in België sluiten. Daardoor zijn 210 banen in de winkels en de centrale diensten bedreigd, liet het bedrijf gisteren weten. Match en Smatch, merken van de Belgische groep Louis Delhaize, stellen vandaag 2.500 werknemers te werk. De directie komt met een transformatieplan, […]

Gek van de stress in de supermarkt

Zin in paprikachips of een stuk chocolade? Bereid je dan voor op een lange zoektocht in de supermarkt. Alleen kenners vinden nog snel hun gading. Voor anderen lonkt de keuzestress. ‘Meer keuze maakt veel mensen minder gelukkig.’ Van te veel chocolade word je dik. Maar van te veel chocolade krijg je ook hoofdpijn. Het overkwam […]

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo