Vijf vragen aan gedragseconoom Jan Stoop over onze vleesconsumptie
Mensen zijn meesters in het wegkijken van de misstanden van de vleesindustrie. We praten onze vleesconsumptie veel stelliger goed dan bijvoorbeeld alcoholgebruik, ontdekte gedragseconoom Jan Stoop. Dat vraagt om slimme nieuwe trucs om dat te doorbreken.
Kernwoord 'consumentengedrag'
Onlineshoppen: hoe meer informatie, hoe minder teleurstelling
Driekwart van de Belgen shopt online. Maar het is niet omdat dat zo vanzelfsprekend is geworden, dat we onze waakzaamheid mogen verliezen. Wie tien aandachtspunten in acht neemt, beperkt het risico op een aankoop die tot frustraties leidt.
‘De effecten van meer online shoppen zijn onmiskenbaar’
Vijf vragen aan retailexpert Gino Van Ossel over mogelijke sluiting van H&M-winkels De Zweedse modegigant H&M zou overwegen de twee kleinste van zijn drie winkels op de Meir in Antwerpen te sluiten en enkel de flagshipstore te behouden, meldt De Tijd. ‘Dat betekent niet dat het merk in de problemen zit’, zegt professor retail & […]
Match en Smatch willen 210 banen schrappen
De directie van de supermarkten Match en Smatch wil 16 van haar 111 supermarkten in België sluiten. Daardoor zijn 210 banen in de winkels en de centrale diensten bedreigd, liet het bedrijf gisteren weten. Match en Smatch, merken van de Belgische groep Louis Delhaize, stellen vandaag 2.500 werknemers te werk. De directie komt met een transformatieplan, […]
Gek van de stress in de supermarkt
Zin in paprikachips of een stuk chocolade? Bereid je dan voor op een lange zoektocht in de supermarkt. Alleen kenners vinden nog snel hun gading. Voor anderen lonkt de keuzestress. ‘Meer keuze maakt veel mensen minder gelukkig.’ Van te veel chocolade word je dik. Maar van te veel chocolade krijg je ook hoofdpijn. Het overkwam […]