E-commerce in België met zes procent gegroeid

Er is in België in de eerste negen maanden van het jaar al voor 8,38 miljard euro online gespendeerd. Dat is 6,00 % meer dan in dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van sectorfederatie BeCommerce.De online-uitgaven groeien nu al vijf jaar, zowel het gespendeerde bedrag als het aantal.

In de zomermaanden vonden zowat 26,5 miljoen aankopen plaats via internet: 10,00 % meer dan een jaar eerder. “Met nog 3 maanden op de teller komt die kaap van 11 miljard euro aan onlinebestedingen in 2019 nu wel heel dichtbij, zeker als je de bedenking maakt dat belangrijke koopmomenten zoals de eindejaarsperiode in combinatie met belangrijke online-events zoals Singles’ Day, Black Friday en Cyber Monday nog niet inbegrepen zijn in deze cijfers. We hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat de kaap van 11 miljard euro doorbroken zal worden”, meent Sofie Geeroms, managing director van BeCommerce.

De top drie van online-aankopen blijft bestaan uit vliegtuigtickets en accommodatie, tickets voor attracties en evenementen en ten slotte pakketreizen. De Vlaming koopt nog steeds opvallend meer online dan de Brusselaar of Waal: gemiddeld 794,50 euro, tegen 660,90 euro voor een Brusselaar of Waal.

E-commerce in België met zes procent gegroeid. De Morgen, 17 december 2019, 11.
E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo