Kernwoord 'promotie'

Albert Heijn mag geen 1+2 gratis-acties meer doen

De 1+2 gratis-actie van supermarktketen Albert Heijn heeft het verbod op verkoop met verlies geschonden, zo oordeelt de Economische Inspectie. Minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) nodigt Albert Heijn uit voor overleg. Het was een straffe stunt: begin februari beloofde Albert Heijn twee gratis producten bij de aankoop van één stuk. De Nederlandse keten had […]

Rechter kiest nummer 1 in cadeauboxenland

Bongo en Wonderbox pikken elkaars reclameslogans niet De cadeaumerken Bongo en Wonderbox hebben in reclamecampagnes beide al eens beweerd de nummer 1 te zijn. Maar wie gelijk heeft, daar moet de rechter nu over beslissen. Of hoe vissen in dezelfde vijver nu leidt tot een juridisch steekspel. Het is oorlog tussen twee verdelers van cadeauboxen […]

Hazard moet multinational maken van Lotus

De koek­jes­bak­ker Lotus lan­ceert een we­reld­wij­de com­mer­ciële cam­pag­ne met Rode Dui­vel Eden Ha­zard in de hoofd­rol. Een we­reld­merk als Ha­zard moet Lotus hel­pen er zelf één te wor­den. Ha­zard post­te gis­te­ren een bij­zon­der op­mer­ke­lijk re­cla­me­film­pje op zijn Fa­cebook- en Twit­ter-ac­count. Daar­in trapt de Chel­sea-ster een bal tot op de mil­li­me­ter door een muur van 10.000 […]

‘Eén merk, met varianten’

Geen aparte reclame meer voor Coca-Cola Light of Coca-Cola Zero. In alle spots en advertenties worden alle varianten nu samen aangeprezen. In één geut samengevat is dat de nieuwe marketingstrategie van Coca-Cola. “ Grote merken doen niet aan subbranding .” Het klonk bijna als een schuldbekentenis uit de mond van Marcos de Quinto, chief marketing […]

Bloggers bepalen mode

Ze krijgen gratis peperdure kleding opgestuurd, zitten op de eerste rij tijdens modeweken en hebben miljoenen lezers. Modebloggers zijn de nieuwste trendsetters, en kledingmerken vechten om hun aandacht. ‘Ze zijn zoals jij en ik: geen actrice of model, maar gewone mensen die kleding promoten. En dat werkt’, zegt de woordvoerster van H&M. De overname van […]

Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo