De 1+2 gratis-actie van supermarktketen Albert Heijn heeft het verbod op verkoop met verlies geschonden, zo oordeelt de Economische Inspectie. Minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) nodigt Albert Heijn uit voor overleg. Het was een straffe stunt: begin februari beloofde Albert Heijn twee gratis producten bij de aankoop van één stuk. De Nederlandse keten had […]
Kernwoord 'promotie'
Rechter kiest nummer 1 in cadeauboxenland
Bongo en Wonderbox pikken elkaars reclameslogans niet De cadeaumerken Bongo en Wonderbox hebben in reclamecampagnes beide al eens beweerd de nummer 1 te zijn. Maar wie gelijk heeft, daar moet de rechter nu over beslissen. Of hoe vissen in dezelfde vijver nu leidt tot een juridisch steekspel. Het is oorlog tussen twee verdelers van cadeauboxen […]
Hazard moet multinational maken van Lotus
De koekjesbakker Lotus lanceert een wereldwijde commerciële campagne met Rode Duivel Eden Hazard in de hoofdrol. Een wereldmerk als Hazard moet Lotus helpen er zelf één te worden. Hazard postte gisteren een bijzonder opmerkelijk reclamefilmpje op zijn Facebook- en Twitter-account. Daarin trapt de Chelsea-ster een bal tot op de millimeter door een muur van 10.000 […]
‘Eén merk, met varianten’
Geen aparte reclame meer voor Coca-Cola Light of Coca-Cola Zero. In alle spots en advertenties worden alle varianten nu samen aangeprezen. In één geut samengevat is dat de nieuwe marketingstrategie van Coca-Cola. “ Grote merken doen niet aan subbranding .” Het klonk bijna als een schuldbekentenis uit de mond van Marcos de Quinto, chief marketing […]
Bloggers bepalen mode
Ze krijgen gratis peperdure kleding opgestuurd, zitten op de eerste rij tijdens modeweken en hebben miljoenen lezers. Modebloggers zijn de nieuwste trendsetters, en kledingmerken vechten om hun aandacht. ‘Ze zijn zoals jij en ik: geen actrice of model, maar gewone mensen die kleding promoten. En dat werkt’, zegt de woordvoerster van H&M. De overname van […]