Do leaders need to make employees happy?

Yes, they do! Een duidelijk antwoord van Michael Lee Stallard. In zijn sessie geeft Michael heel wat informatie over hoe we dit kunnen doen, afgewisseld met (hoe kan het ook anders) zeer Amerikaanse oefeningen.

“Fired up or Burned Out”, daar draait het om bij Michael Lee Stallard. Wanneer ben je (professioneel) helemaal in flow en wanneer zit je echt in de put. En om te werken aan ‘gelukkige’ werknemers, een woord waaraan je vele definities zou kunnen geven, moeten we werken aan onze “Connection Culture”. Leiders van vandaag focussen volgens Stallard al te vaak op “Task Excellence”, eerder dan “Relationship Excellence”. Beiden leiden nochtans tot “Sustainable Superior Performance” en verdienen dus aandacht.

Het is deze Relationship Excellence die we kunnen verbeteren door te werken aan onze Connection Culture bestaande uit:

  • Vision: wanneer iedereen gemotiveerd wordt door de missie, verenigd wordt rond de waarden, en trots is op de reputatie van het bedrijf;
  • Value: (waarschijnlijk het meest belangrijke element!): wanneer iedereen de noden van de werknemers begrijpt en erkent, de positieve inbreng van eenieder apprecieert en helpt bij het bereiken van hun mogelijkheden;
  • Voice: wanneer iedereen in de organisatie zoekt naar de ideeën en opinies van anderen, ideeën deelt op een authentieke manier en de connecties op het werk bewaakt.

Bron: vov.be/kennisbank

 

E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo