Philips en TPV kondigen start joint venture aan

Koninklijke Philips Electronics N.V.  heeft vandaag bekendgemaakt dat de onderneming een transactie heeft afgerond met TPV Technology Limited  ten behoeve van de oprichting van een joint venture. Het samenwerkingsverband gaat TP Vision heten en wordt voor 70 procent eigendom van TPV en voor 30 procent van Philips. TP Vision gaat onder het Philips-merk tv’s ontwikkelen, produceren en op de markt brengen.
De transactie werd afgerond na het verkrijgen van de vereiste overheidsgoedkeuring en de toestemming van de aandeelhouders van TPV.

TP Vision heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en zal worden geleid door Maarten de Vries. Het bedrijf combineert de ontwerpkennis van Philips en de rijke Philips-traditie van innovaties op tv-gebied met de productieschaal en optimale bedrijfsprocessen van TPV.

‘TP Vision wordt een vooraanstaande aanbieder op de wereldwijde tv-markt en waarborgt de continuïteit van het Philips-merk op die markt’, aldus Frans van Houten, bestuursvoorzitter van Philips. ‘TP Vision zal de sterke merkpositie, het innovatievermogen en de handelsrelaties van Philips benutten, in combinatie met de schaalgrootte en grotere productiecapaciteit van TPV. Dankzij de samenwerking met TPV op tv-gebied kan Philips zich richten op het verder versterken van onze leidende marktposities binnen de sectoren Healthcare, Consumer Lifestyle en Lighting.’

‘We zijn verheugd dat we met Philips gaan samenwerken in deze joint venture’, stelt Jason Hsuan, bestuursvoorzitter en CEO van TPV. ‘TP Vision zal de positie van het Philips-merk op de tv-markt versterken en duurzaam rendement opleveren voor beide aandeelhouders. Philips en TPV werken al jarenlang samen, en we zijn ervan overtuigd dat we samen een toonaangevende speler kunnen worden op de internationale televisiemarkt.’

‘TP Vision wil een sterke marktspeler worden met als doel het realiseren van winstgevende groei’, aldus Maarten de Vries, CEO van TP Vision. ‘Wij zullen hetzelfde hoge innovatieniveau blijven bieden dat consumenten van een Philips-tv verwachten. Onze onlangs geïntroduceerde modellen voor 2012 beschikken over alle benodigde functionaliteiten om te genieten van digitale content, zowel via het internet als via tv-zenders. We willen producten ontwikkelen die de zintuigen aanspreken en betaalbaar zijn voor alle consumenten in de markten die we bedienen.’

TP Vision wordt wereldwijd verantwoordelijk voor het ontwerpen, produceren, distribueren, op de markt brengen en verkopen van Philips-tv’s, met uitzondering van de Volksrepubliek China, India, deVerenigde Staten, Canada, Mexico en enkele Zuid-Amerikaanse landen. Als onderdeel van de transactie worden de innovatie- en productievestigingen, de commerciële organisatie, het hoofdkantoor en de ca. 3 300 medewerkers van Philips Television overgedragen aan TP Vision.

Bron:www.newscenter.philips.com

E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo