Electrabel behoudt klanten na prijsverlaging

Dat heeft Electrabel-CEO Sophie Dutordoir maandag gezegd op een nieuwjaarstoespraak. Electrabel hoopt in 2013 het marktaandeel te stabiliseren, aldus Dutordoir. Dat marktaandeel kwam in 2012 sterk onder druk te staan.

Heel wat klanten stapten over naar andere leveranciers. In december kondigde het bedrijf forse prijsverlagingen aan. Dat begint nu zijn vruchten af te werpen, aldus het bedrijf.

Electrabel werd in 2012 hard getroffen op commercieel vlak, geeft Dutordoir toe. Dat komt onder meer omdat het bedrijf in het verleden gascontracten op lange termijn sloot, aan een duurdere prijs waaraan concurrenten op de gasbeurs konden kopen.

‘Acties soms specifiek op Electrabel gericht’

Maar verschillende initiatieven om de klant wakker te schudden, speelden ook een rol. ‘Het is goed dat de klant wakker werd, maar soms hadden die acties het specifiek op Electrabel gemunt’, vindt de topvrouw.

Het bedrijf staat in 2013 klaar om een nieuw hoofdstuk te schrijven. ‘We zijn er nog altijd, en zeer strijdvaardig’, waarschuwde Dutordoir. De GDF Suez-dochter herpositioneerde zich met lagere prijzen.

De langetermijngascontracten werden heronderhandeld, en bovendien tonen de vooruitzichten aan dat op langere termijn (2014-2015-2016) de trend van dalende elektriciteitsprijzen blijft aanhouden.

Bron: De Standaard

E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo