Apple wil komaf maken met lange wachtrijen aan Apple Stores

foto5

Apple wil een einde maken aan de lange wachtrijen aan hun winkels wanneer er een nieuw product uitkomt.

Dat wil het Amerikaanse telecombedrijf doen door haar medewerkers aan te moedigen klanten online te laten kopen door hen te wijzen op de beschikbaarheid van de producten in de ‘online store’ van Apple en op de ‘Apple Store App’, en hen te wijzen op hoe makkelijk het is om de producten zo te bestellen. Volgens een interne memo van retail chief Angela Ahrendt die website Business Insider te pakken kreeg, luidt Apple hiermee een nieuw tijdperk in.

‘Get in line online’

‘De dagen van wachten in een wachtrij aan de winkel en de vingers te kruisen dat het product er hopelijk nog zal zijn, zijn over voor onze klanten’, zo klinkt het in de memo. ‘Dit is een belangrijke mentaliteitsverandering en we hebben hiervoor jullie hulp nodig’, zegt Ahrendt in de memo naar de werknemers van Apple.

Om dit te bereiken, wil Apple onder andere ook de Apple Stores wat stijlvoller inkleden. De Apple Store moet daarbij eerder een soort van showroom zijn waar klanten de toestellen van Apple kunnen bekijken en uittesten, waarna ze online een exemplaar kunnen bestellen.
Bron: www.standaard.be – 8 april 2015

E-mail Print kopieer
Copyright © 2024 Pelckmans maakt een deel uit van Pelckmans uitgevers
mens en samenleving logo